Az Alpok egyik legnevezetesebb csúcsára, a Jungfau-ra fogaskerekű viszi fel a turistákat, több, sziklákba vájt alagúton haladva keresztül.
A fogaskerekű útvonala a Kleine Scheideggből az Eiger hegyen keresztül vezet fel Európa legmagasabban, 3454 méteren található vasútállomására.
A Jungfraubahnen fogaskerekű vasút útvonala az UNESCO által a Világörökség részévé nyilvánított egyedülálló természeti tájon, a Jungfrau-Aletsch alpesi hegyvidéken vezet keresztül.
A csúcson az utasok Svájc legszebb panorámájában gyönyörködhetnek, és jó időben akár a németországi Feketeerdőig is elláthatnak.
A vasútvonal 1896-ban kezdett építése sem volt mindennapi. Nemcsak egykor, de mind a mai napig a Jungfraubahn lenyűgöző vívmánynak számít, a vasúti technológia egyik kiemelkedő teljesítménye a zürichi iparmágnás, Adolf Guyer-Zeller irányítása alatt épült. Ünnepélyes üzembe helyezésére 1912. augusztus 1-jén került sor.
A 9,3 km hosszú vasútvonal legnevezetesebb része a 7 km hosszú kemény sziklába vájt alagút. Az alagút végén található sziklaüregből liftek szállítják fel az utasokat a hegy különböző létesítményeihez.
Svájc leggyorsabb liftjével érhető el a Sphinx terem, amelynek kilátócsarnokából minden irányban körülnézhetünk – a legnevezetesebb a 22 km-es Aletsch gleccser látványa. A hegy egyik legnépszerűbb attrakciója a jégpalota. A hatalmas üreget két helyi hegyi vezető a saját kezükkel kezdte kialakítani 1934-ben.
|
Értékeld te is!