» Magyarország » Győr-Moson-Sopron » Fertő tó
Nagycenki Széchenyi Múzeumvasút
A múzeumvasút 1970 és 1972 között épült, kizárólag turisztikai célokra és semmi köze a Hanságot egykor
behálózó keskeny nyomtávú vonalhoz.
A Széchenyi Múzeumvasút hossza Fertőboz-Barátság-Nagycenk állomások között 3,8 kilométer. Az úgynevezett Kastély megálló mellett berendeztek egy szabadtéri múzeumot is, ahova összegyűjtötték a még fellelhető kisvasúti mozdonyokat és kocsikat. A szezon kezdetén és más ünnepélyes alkalmakkor a kisvasúti múzeum egyik "lakója": András, a kis gőzmozdony áll szolgálatba, hétköznapokon pedig egy C50-es kismozdony húzza a kocsikat.
Felújítás után 2019 májusától ismét üzemel a múzeumvasút. A fertőbozi és a nagycenki állomáson új peronokat építettek, Nagycenken megújult a térvilágítás és a hangos utastájékoztatás is. A pályához csatlakozó két vasúti útátjárót átépítették, és megújították az Ikva patakon átívelő acélhidat.
Kívül-belül restaurálták a kisvasúti személykocsikat, felújították az András nevű gőzmozdonyt és a C50-es dízelmozdonyt. Emellett új motort szerelnek a Dmot 953-as típusú keskeny nyomtávú motorkocsiba, amelyet így üzemképessé és vontatásra alkalmassá tesznek.
A fejlesztés keretében a nagycenki állomás mögötti skanzen területén játszótér, fitneszpark és tanösvény készült. Továbbá felújítják a fertőbozi állomáson a fűtőház épületét, amely látogatható lesz.
Nagycenki Széchenyi Kastély
|
Értékeld te is!