A múzeumot I. Ferenc József császár trónra kerülésének 60. évfordulóján alapították és először 1918-ban nyitották meg. A teljes körű felújítás után 1999-ben nyitották meg újra a nyilvánosság előtt. Az épület neobarokk és szecessziós formáival szöges ellentétben állnak a hozzáépítések üveg és alumínium elemei.
A hajócsavar feltalálását egy osztrák embernek tulajdonítják. A Bécsi Műszaki Múzeum a technika fejlődéséből és történelméből mutat be figyelemre méltó példákat és modelleket, különös hangsúlyt fektetve az osztrák vonatkozásokra.
A Bécsi Műszaki Múzeum fénypontjai közé sorolható például a még mindig repülésre alkalmas Ettrich Taube, a Lohner-Porsche, a Mercedes W 196 Ezüstnyíl, Erzsébet császárné udvari szalonvagonja és a pincében található látványbánya. Ezenkívül a műszaki múzeumban található Ausztria egyik legnagyobb történelmi hangszergyűjteménye és legértékesebb vasútgyűjteménye.
A kiállítási tárgyak kipróbálásra hívnak: önmagukban játszó hangszerek, működőképes gőzgépek, a látogatók bemondók lehetnek a tévéstúdióban, tesztelhetik hangjuk erejét a "kiabáló fülkében", vagy megfigyelhetik, hogy áll égnek a hajuk a villámtól és a töltéstől.
A Műszaki Múzeumban két kiállítás tekinthető meg, amelyek a mobilitás témáját vizsgálják különböző szemszögekből, és történelmi tárgyak, valamint csúcstechnológiát képviselő innovációk bemutatásával világítanak rá a közlekedés, a mobilitás és a mozgás közti kapcsolatokra.
Mobilitás
Az új "mobilitás" kiállítás 3000 m2-es területen mutatja be a közlekedés szerteágazó történelmét. Az új területen új megközelítésben teljesen új fényben jelennek meg a múzeum gyűjteményének régi, nevezetes darabjai, mint például a világ egyik legöregebb, még működőképes autómobilja, a Marcus autó, az elektromos hajtású autók elődje, a Lohner-Porsche villanyautó, a "Hannibal" nevű lóvontatású vasúti kocsi, amely a világ egyik utolsó fennmaradt lóvontatta vagonja, a Mercedes 1950-es évekbeli legendás versenyautója, az "ezüst nyíl" vagy a világon még fellelhető öt Lilienthal egyfedelű siklórepülőgép egyike. A kiállítás ugyanakkor a közlekedés jelenéről és jövőjéről is képet ad: a múzeum különféle termeiben látható jó néhány műszaki újítás is, többek közt például megtekinthető a csúcstechnológiának számító sugárfék, több elektromos motorkerékpár és hidrogén-hajtású autó.
In Bewegung (Mozgásban) - a "nyúlj hozzá" kiállítás
A második, "In Bewegung" (Mozgásban) elnevezésű interaktív kiállítótermet a lokomóció alapvető elveinek játékos bemutatására szánták. 30 interaktív állomásán a 8 évesnél idősebb gyerekek vagy a felnőtt látogatók egyaránt kísérletezhetnek: megtapasztalhatják, mi is az a gördülő ellenállás, összehasonlíthatják egy teherautó tengelyének és egy vasúti kocsi kerekeinek mozgását, a Speedboxban próbára tehetik érzékeiket, és megtudhatják, elég ügyesek-e ahhoz, hogy átjussanak a billegő rohampályán. A kerekesszék-szimulátort kipróbáló látogatók szembetalálják magukat azokkal a nehézségekkel, amelyeket ma egy kerekesszékes társuknak a mindennapi élet során le kell küzdenie. A biztonságos közlekedés fontosságát egy társasjáték demonstrálja, amelyben a játékosoknak különféle kockázatokat kell vállalniuk. A bejárat közelében található ezüstszínű "gyorscsúszdán" pedig a látogatók megmérhetik saját "csúszósebességüket".
Az apróságokat változatos és vidám gyermekprogram várja. A múzeum élmény-területén a 2 és 6 év közötti gyerekek játékosan ismerkedhetnek meg a technika világával.
Megközelítés: U3 Johnstraße (10 perc séta), U4 Schönbrunn (10 perc séta).
Belépő 2020: 14 euró/felnőtt. A múzeum 19 éves kor alatt ingyenes!
|
Értékeld te is!