2021. április 19.

Matterhorn: az újabb innovatív világújdonság az alpesi világgal is harmóniában van

A Matterhorn síparadicsom legújabb fénypontja intelligens dizájnnal és a legmodernebb technológiával rendelkezik. 


Az új, tízszemélyes, kabinos Kumme kabinos felvonót karácsonykor helyezték üzembe, azóta is lenyűgöző látványt nyújt. A Matterhorn síparadicsom legújabb fénypontja intelligens dizájnnal és a legmodernebb technológiával rendelkezik. 

A koronavírus-járvány okozta lezárás és az ezzel járó bizonytalanságok ellenére tavaly tavasszal a tervek szerint megkezdődtek a munkálatok ezen az innovatív felvonóprojekten. Egy mozgalmas és eseménydús nyár után a Zermatt Bergbahnen AG legújabb zászlóshajó projektje megnyílt. Az új létesítmények építése összesen 30 millió svájci frank értékű beruházással valósult meg. A kabinos felvonó mellett a projekt keretében egy 4,5 km hosszú hóágyúrendszer is létesült 63 új hólánccal és öt lavinavédelmi toronnyal, hogy a síelők mindig biztonságban élvezhessék a kiváló hóviszonyokat. 

Harmóniában az alpesi világgal

Már az építési fázisban is törekedtek arra, hogy a felvonó minél kisebb hatást gyakoroljon a természeti környezetre. Az aktív környezetvédelmi ellenőrzéseknek köszönhetően sikerült az okozott károkat minimálisra csökkenteni. Az új kabinos felvonó várhatóan még több télisport-rajongót vonz majd a Rothorn területére, ezért a Rothorn alatt egy új vadvédelmi területet alakítottak ki, amely biztonságos menedéket nyújt az állatoknak.

A kabinok kialakítása is tükrözi az alpesi környezetet. Zermatt számos négyezresét és az őshonos vadvilág különböző példányait mutatják be. 

A kabinok szemet gyönyörködtető kialakításával párosul a lenyűgöző kilátás, amelyet az utasok a kabinokból élvezhetnek. A Kumme kabinos felvonó lágyan és csendesen ringatózik a Tufternkehrből a Wyss Gufer középállomásig és tovább a Rothornig tartó útja során, végig a páratlan panoráma kíséretében, amelynek középpontjában a Matterhorn áll.

Az első automata kabinos felvonó Svájcban

A Kumme kabinos felvonó igazi fénypontja azonban a színfalak mögött rejtőzik. A Doppelmayr/Garaventa kötélpálya-gyártók a legmodernebb technológia alkalmazásával kifejlesztették az innovatív "AURO" rendszert. Az "AURO - Autonomous Ropeway Operation" teljes neve elárulja a rendszer titkát: az AURO kötélpálya kezelőszemélyzet nélkül működik.

A legmodernebb berendezések intelligens hálózatba kapcsolt technológiát tartalmaznak, és a legmagasabb szintű biztonságot garantálják. Kamerák és érzékelők figyelik a felvonót, különösen azokon a pontokon, ahol az utasok belépnek a kabinokba és elhagyják azokat. A rendszer automatikusan azonosítja a "normál üzemmódtól" eltérő helyzeteket. Ha például egy utas sícipője beszorul az ajtóba, a rendszer azonnal reagál, és automatikusan leállítja a felvonót. A liftet ezután a személyzet egy tagja indítja újra, aki a kötélpályát folyamatosan felügyeli egy irányítóhelyiségből. 

A Kumme kabinos felvonó az első autonóm kötélpálya, amely Svájcban üzembe állt.

"Ennek az egyedülálló felvonónak a megnyitása azt mutatja, hogy a zermatti úttörő szellem él és virul. A Kumme kabinos felvonó közvetlen kapcsolatot jelent a korábbi úttörő projektekhez, mint például Európa legmagasabb hegyi állomása és a világ legmagasabb 3S kötélpályája. Reméljük, hogy ez a kötélpályaprojekt a zermatti üdülőhelyen túl is megnyitja az utat a további technikai innováció előtt"

- nyilatkozta Markus Hasler, a ZBAG vezérigazgatója.

 (Fotók: Kumme kabinos felvonó (c) Zermatt Bergbahnen AG)