Hol épül a legtöbb lakás, hol működik jól a tömegközlekedés és hol van a legtöbb zöldterület? - erre keresett választ az olasz nagyvárosok között végzett vizsgálat. A rangsort Firenze vezeti, Nápoly az utolsó, az eredmények mindazonáltal azt mutatják, hogy a nagyvárosok nem kínálnak jó életminőséget.
Az átlag szerint tíz olaszból három Milánó, Róma, Nápoly és Torino városi övezetében lakik. A 250 ezernél nagyobb lakosú városokban él az olasz lakosság huszonhét százaléka. A városokban egy lakás átlagosan kétszer annyiba kerül, mint vidéken, az utcák piszkosabbak, a közlekedés kaotikusabb, a levegő szennyezettebb, a szabadidős lehetőség kevesebb.
A tizenkét legnagyobb itáliai várost a mindennapi életminőség és a szolgáltatások színvonala szerinti rangsorát a milánói Műszaki Egyetem állította össze - immár hatodszorra. A versenyt Firenze "nyerte", második helyen Bologna, a harmadikon Torino végzett. Az utolsó helyeken a szicíliai Catania, Palermo és a szintén déli Nápoly sorakozik.
A vizsgálat szerint Firenzében a legkönnyebb önkormányzati lakáshoz jutni és a toszkán fővárosban van a legtöbb park. Bologna a tömegközlekedésben jár az élen, Torino a szabadidős programok választékában. A legtisztább olasz város Verona lett. A szicíliai városok a tömegközlekedésből buktak meg, Nápoly az utcáit borító szemét miatt került a legutolsó helyre.
Az olasz nagyvárosokban élők hatvan százaléka szerint a legnagyobb nehézséget a drága ingatlanpiac jelenti, ötvenhat százalék a tömegközlekedést tartja a városi élet legrosszabb oldalának. Az előrejelzések szerint 2020-ra öt és fél milliósra dagadó fővárosból, Rómából egyre többen költöznek majd az umbriai Ternibe. Tiszta a levegő, harmadannyiba kerülnek a lakások és reggelente vonattal ötven perc alatt Rómába lehet érni. Sokan ugyanennyit buszoznak Rómán belül is - írta a Corriere della Sera napilap római melléklete.(MTI)
|