2023. március 31.

Ha e-autóval nyaralna, ezen az 5 úticélon nem lesz gondja

Aki a nyaralás során szeretné ökológiai lábnyomát csökkenteni, az e-autóval is nyugodtan tervezhet már az utazást.


Az e-autók az elmúlt években nagyon népszerűek lettek. Aki a nyaralás során szeretné ökológiai lábnyomát csökkenteni, e-autóval is tervezheti az utazását. Íme a legjobb úti célok az elektromos autóval való utazáshoz. 

Ausztria az ideális úti cél

Aki e-autóval tervez utazást Ausztriába, annak nem kell aggódnia a töltőállomások miatt. Az alpesi régió a töltőállomások jól kiépített hálózatával nyűgöz le. Számos helyen van lehetőség az autó feltöltésére, a töltőállomások jól eloszlanak a tartományokban. Alapvetően feltételezhető, hogy 30 kilométerenként található egy.

Ha az ausztriai nyaralást télen tervezzük, akkor a hideggel is számolni kell. A hideg téli napokon az e-autó akkumulátorának teljesítménye gyorsabban csökken, ennek megfelelően gyakrabban kell tölteni.

Ausztriában a turisztikai látványosságok, mint például a Grossglockner Hochalpenstrasse, nagy teljesítményű elektromos töltőállomásokat állítottak fel.

Salzburg és Bécs az e-autók töltőállomásainak tekintetében is élen jár Ausztriában. Mozart városában és az osztrák fővárosban is gyorsan találhatók töltőállomások a közterületeken. Az ÖAMTC áttekintő térképet készített, hogy megkönnyítse az ausztriai nyaralás tervezését.

Mallorca gazdag kínálattal rendelkezik az e-autók tekintetében

A spanyol sziget területe nem nagy, éppen ezért ideális az e-autós nyaraláshoz. Néhány úti cél feltöltés nélkül is bejárható. Mallorcán azonban vannak olyan lejtők, amelyeket figyelembe kell venni, ha e-autóval közlekedünk. Ezek különösen Mallorca keleti részén és a Tramuntana-hegységben várják a látogatókat. Az állandó indítás és fékezés miatt az autó teljesítménye gyorsabban csökken.

Mallorca az elmúlt években felzárkózott a fenntarthatóság terén. A sziget számos új töltőállomásba fektetett be, így a turisták is könnyedén közlekedhetnek a szigeten e-autóval. Sok gyorstöltő is van, ahol mindössze 30 perc alatt 80 százalékra töltődik fel az akkumulátor.

A Franciaországban a nagyvárosokban nem kell aggódni

Ausztria és Németország mellett már Franciaországban is jócskán elterjedtek az e-autók töltőállomásai. Különösen a nagyvárosokban nem kell aggódniuk az e-autóval nyaralóknak, itt számos töltési lehetőség áll rendelkezésre.

A hosszú franciaországi utazások azonban nehezebbek, ezeket mindenképpen jól meg kell tervezni. A töltőállomások megtalálásához az interneten való keresgélés jó segítség a nyaralás megtervezéséhez.

Autózás Norvégiába E-autóval

Norvégia egyre inkább a fenntarthatóságra és különösen az e-autós utazásra összpontosít. Már nem csak a turisták cirkálnak elektromos járművekkel a kiterjedt országon keresztül, a helyiek is segítő kezet nyújtanak a fenntarthatóságnak. Így nem csoda, hogy Norvégia már most is jól kiépített hálózattal rendelkezik, ami az e-autók töltőállomásait illeti.

A skandináv ország már több mint 10 000 töltőállomással rendelkezik. A legtöbb szállodában már most is készenlétben állnak a töltőberendezések a vendégek számára. Ez megkönnyíti a pihentető nyaralás megtervezését Norvégiában. 

Észak-Olaszországnak különleges varázsa van

Az amore földjét mindenképpen érdemes meglátogatni e-autóval. Különösen az ország északi része fejlesztette ki az elmúlt években a töltőállomásokat. Az olaszországi éttermekben és szupermarketekben is lehet zöld benzint vásárolni. Aki Rómából Milánóba tervezi az utazást, annak nem kell félnie az elektromosságtól. Ezen az útvonalon ugyanis körülbelül 60 kilométerenként lehet számítani egy új töltőállomásra.

Aki déli utazást fontolgat, annak alaposan meg kell terveznie. A töltőállomások itt ritkák lehetnek.

Hatvan kilométerenként elektromos töltőket kell építeni az EU-ban

Egyelőre a főbb utak mentén, de felgyorsítanák a töltési infrastruktúra fejlesztését.

Az EU és a tagállamok megállapodtak abban, hogy 2026-ig 60 kilométerenként elektromos töltőállomásokat, 2031-ig pedig 200 kilométerenként hidrogéntöltő állomásokat létesítenek a főbb utak mentén – írja az Automotive News. A megállapodásban azt is jelezték, hogy a teherautók számára 120 kilométerenként kell töltőket telepíteni.

A töltőinfrastruktúra hiánya az egyik fő tényező, amely hátráltatja az átállást az elektromos autózásra és Andreas Carlson, a svéd infrastrukturális miniszter szerint a mostani megállapodás egyértelmű jelzés minden érdekeltnek, hogy az egész EU-ban felhasználóbarát töltőinfrastruktúra épülhet hamarosan. Az új szabályok "biztosítani fogják, hogy az új generációs autók vezetése és töltése ugyanolyan egyszerű és kényelmes legyen, mint a benzinüzeműeké" – tette hozzá Ismail Ertug, a tárgyalásokért felelős törvényhozó.