A Leopold Múzeum január 28-ig látogatható kiállítása - Meztelen férfiak 1800-tól napjainkig - azt a témát járja körül, hogyan jelenik meg az elmúlt két évszázad nyugati művészetében a meztelen férfitest és hogyan változott a férfi társadalmi szerepéről alkotott felfogás.
A múzeum a 300 kiállítási tárgy közül az egyiket, a Pierre&Gilles francia alkotópáros Vive la France (Éljen Franciaország!) című fotóját tette a városszerte kiragasztott plakátokra. A képen három izmos fiatal férfi - egy fekete bőrű, egy arab és egy fehér - látható egy futballstadionban. Körülöttük a levegőben a francia zászló színeiben pompázó konfetti hullik és semmi más nincs rajtuk, mint kék, fehér és vörös zokni, valamint futballcipő.
Miután sokan sértőnek találták a plakátokat és panaszok özöne érkezett a múzeumhoz, a posztereken - legalábbis egy részükön - utólag kitakarták az intim részeket. A Facebook közösségi portál már korábban eltávolította a múzeum által közzétett és az eredeti plakátot bemutató posztokat.
A közösségi portálon közzétett hozzászólások szerint mások nem találnak kivetnivalót a ruhátlan férfiak látványában és úgy érvelnek, hogy a művészetet nem lehet cenzúrázni, akkor sem, ha provokatív.
"Nem olcsó reklámfogásnak szántuk, de természetesen figyelmet akartunk kelteni. Úgy gondoljuk, hogy az embereket szembesíteni lehet a meztelen igazsággal" - mondta Tobias Natter múzeumigazgató egy sajtótájékoztatón. "A városban egy másik plakát egy Gustav Klimt-kiállítást reklámoz. Azon a női alak csak egy nyakláncot visel és mégsem háborodik fel rajta senki" - mutatott rá.
A plakáttal ellentétben nem okozott felháborodást a kiállítás egy másik reklámja, Ilse Haider salzburgi képzőművész Mr. Big című alkotásának felnagyított mása. A múzeum előtt elhelyezett, ádámkosztümöt viselő, négy méter magas fekvő férfialak előtt sok arra járó turista megáll fényképezkedni.
(MTI)