2017. április 16.

Bécsnek is lesz retró-metrója

Szeptembertől öt állomással és 4,6 kilométerrel lesz hosszabb az osztrák főváros legrégebbi földalatti vonala, az U1. A bővítés 600 millió euróba kerül és ütemterv szerint halad. Az új megállók pontosan úgy fognak kinézni, mint a negyven évvel ezelőttiek.

 


 

1978. február 25-én adták át az U1-es metró legrégebbi szakaszát, amely a Karlsplatz-ot és a Reumannplatz-ot kötötte össze. Ez volt Bécs első igazi földalatti vasútvonala, ugyanis Heiligenstadt és a Friedensbrücke között 1976 óta már közlekedtek ugyan metrószerelvények, de a földfelszín felett. Ha befejeződik az U1 bővítése, 19,2 kilométerével ez lesz Bécs leghosszabb metróvonala.

Az U1-es metró bővítése 2012 nyarán kezdődött, a vonal összesen öt új állomást kap és 4,6 kilométerrel lesz hosszabb. A 600 millió eurós beruházás fő nyertese az osztrák főváros legnépesebb kerülete, Favoriten mintegy ötvenezer lakosa lesz, akik 15 perc alatt érhetnek be a végállomásról, Oberlaatól a belvárosba.

Az új szakasz tesztelése áprilisban kezdődött, a próbautak során állapítják meg, hogy hol, mekkora sebességgel haladhatnak a szerelvények, hol álljanak meg és hol, mekkora erővel fékezzenek. Természetesen ellenőrzik az egész forgalomirányító rendszert is. Ha minden a terv szerint halad, akkor az első, utasokkal teli szerelvények 2017. szeptember 2-án közlekedhetnek az új végállomásig, Oberlaaig.

A pálya tesztelésével párhuzamosan gőzerővel dolgoznak az új megállók kialakításán is, amelyek kívül-belül pontosan úgy fognak kinézni, mint a vonal többi, csaknem negyven évvel ezelőtt készült metróállomása. Az egységes dizájn az utasok könnyebb tájékozódását szolgálja.