2016. november 9.

Fúrjon metróalagutat Bécsben!

Noha csak 2018-ban kezdik építeni, máris megnyílt a bécsi U5-ös és U2-es metró építését illetve meghosszabbítását bemutató kiállítás. Lehet alagutat fúrni, nyomvonalat tervezni és bejárni a jövőbeli megállók egyikét.


Noha csak 2018-ban kezdik építeni, máris megnyílt a bécsi U5-ös és U2-es metró építését illetve meghosszabbítását bemutató kiállítás. Lehet alagutat fúrni, nyomvonalat tervezni és bejárni a jövőbeli megállók egyikét.

 


A bécsi metróépítés jövőjébe enged betekintést az U2/U5-ös vonalak megépítése alkalmából a Volkstheaternél kialalkított látogatóközpont, amely minden kedden és csütörtökön 16 és 19 óra között várja az érdeklődőket. Az ingyenes, interaktív kiállításként berendezett Infocenter U2/U5 egyik szenzációja, hogy a látogatók kipróbálhatják egy furópajzs élethű mását. A tökéletes élmény érdekében még a zajokat és a talaj vibrálását is szimulálják.

 


Infocenter állomás
Copyright: Wiener Linien / Johannes Zinner


A tömegközlekedés szerelmeseinek olyan csemegéket tartogat a tárlat mint a tervezett nyomvonal területéről származó kőzetminták, a vasúti jelzések jelentése vagy mindenféle adat más nagyvárosok földalatti-hálózatáról. Aki akarja, még a különböző városokban futó szerelvények hangját is összehasonlíthatja.

 


Infocenter
Copyright: Wiener Linien / Johannes Zinner


A 700 négyzetméteren, 800 ezer euróból kialakított tárlaton az utazóközönség 1:1 méretben nézheti meg, milyenek lesznek az új vonal, az U5 megállói. A teljesen automatizált, egy közönségszavazás eredményeként türkízkékkel jelölt vonalon ugyanis vezető nélkül közlekednek majd a szerelvények, a vonatra várakozókat pedig üvegfal választja el a sínektől.

 


Fúrópajzs
Copyright: Wiener Linien / Johannes Zinner


Az osztrák főváros történetének egyik legnagyobb metróépítési projektje keretében 2023-ig 11 új megállót létesítenek és kilenc kilométernyi alagutat építenek. Ebből hat kilométer jut az a U2-re, három pedig az U5-re. Az U2-t ugyanis meghosszabítják a Rathaus és a Matzleinsdorferplatz között, a Karlsplatz és a Rathaus közötti szakasza pedig átkerül az U5-höz. Ezt az első szakaszban a Frankhplatz - Altes AKH-ig építík ki.

 


Az új metrószakaszok vonzáskörzetében mintegy 370 ezer ember lakik, a bővítés hatása azonban a bécsi földalatti közlekedés egészében érezhető lesz, mivel nagy forgalmú vonalakat tehermentesítenek majd és optimálisan egészítik ki a már meglévő hálózatot.

Eurocomm-PR